Giresun Üniversitesi Türkçe Topluluğu

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Giresun Üniversitesi Türkçe Topluluğu

Türkiye'den erişim engeli nedeniyle yeni adresimiz: turkcetoplulugu.weebly.com

Nar Ağacı
Nazan Bekiroğlu
(%25 İndirimle)
Beyaz Türkler K.
Alev Alatlı
(%25 İndirimle)
turkcetoplulugu.weebly.com Topluluğumuzun yeni adresi
Kendini Açma
B. Çetinkaya

    Felsefe -Tarih-Edebiyat Üzerine (İzzet Tanju)

    avatar
    0901060015


    Mesaj Sayısı : 9
    Kayıt tarihi : 14/10/09

    Felsefe -Tarih-Edebiyat Üzerine   (İzzet Tanju) Empty Felsefe -Tarih-Edebiyat Üzerine (İzzet Tanju)

    Mesaj  0901060015 Çarş. Haz. 09, 2010 2:46 pm

    Kitabın Adı:Felsefe-Tarih-Edebiyat Üzerine
    Kitabın Yazarı:İzzet Tanju
    Yayın Yeri:İstiklal Cad. Ankara Han 65/3 34433 Beyoğlu-İstanbul
    Yayıncı:Ötüken Neşriyat A.Ş.
    Yayımlanma Tarihi:2008
    Baskı Sayısı:1. Baskı
    Sayfa Sayısı:151
    Fiyatı:10 TL
    ISBN 978-975-437-682-1

    YAZAR HAKKINDA
    1933 yılında İstanbul'da doğmuştur.Vefa Lisesi'ni ve İstanbul Üni-
    versitesi Hukuk Fakültesi'ni bitirmiştir.Yazı hayatımıza 1968'de
    Raymond Aron'dan yaptığı çeviriyle girmiştir.Cemil Meriç'le çalış-
    mıştır.Çeviriler ve üslubuyla dikkat çekmiştir.
    Eserleri
    Endülüste Raks-Aşk Üstüne, Aşıklar Üstüne (İspanya hakkında)
    Tarih Üzerine Düşünceler(Çin, Hind, Önasya ülkeleri hakkında)
    Batı Karşısında Milli Düşünce
    Dostoyevski (Hayatı, çelişkileri vb.)
    Cihan Fatihi CENGİZ-HAN

    Eserde denemeler Felsefe, Tarih ve Edebiyat başlıkları altında
    toplanıyor.Yazar ilk denemede Humbolt adlı edebiyatçı, bilgin,
    diplomat ve dilbilimciden Batılıların filozof yarattığını anlatıyor.
    Bizdeki büyük insanları eleştirerek küçülttüğümüze değiniyor.Humbolt
    un insanları anlamak için dile yoğunlaştığını söylüyor.
    Aristo'nun eserleri; Yunanlı yorumcular, yeni eflatuncular,
    Müslümanlar, Hristiyanlar, Yahudiler vb. gruplar arasında yayılmış-
    tır.Yine günümüzde bu ünlü düşünür karşılaştırarak, eleştirerek
    yeni baştan anlamaya çalışılıyor.
    Husserl 'Avrupa kendi evidir insanlığın.' demektedir.Yazar
    sadece Batıda felsefe ve filozof var düşüncesine karşı çıkarak
    Doğuda da iyi filozofların yetiştiğini anlatıyor-Hindli filozof
    Şankara'yı örnek gösteriyor-.
    Schelling'in 'Vahyin Felsefesi' kitabının 'Vahyedilmiş Felsefe'
    diye anlaşıldığını ve dini içerikli bir kitap olduğu düşünüldüğü
    için pek ilgi görmediğini anlatıyor.Schelling burada 'vahiy' keli-
    mesini bildiğimiz anlamda -yetkili bir aracının ilettiği ilahi
    kelam- değil 'Tanrı neden dünyayı yaratarak kendini belli etti'
    manasında kullanmıştır.İsteği felsefe ile din arasındaki çatışmayı
    ortadan kaldırmaktır.Schelling'e göre vahiy 'tartışmadan uyulan'
    değildir.Öyle olsaydı düşünce felsefi olmazdı.Bence insanlar en
    azından dini duygularının istismar edilmemesi için dini konularda
    düşünmeliler,din içerikli her şeyi düşünmeden kabül etmemeliler.
    Alain de Libera 'Oryaçağda Düşünmek' adlı eserinde bir
    önyargıdan bahsediyor-Ortaçağ metinlerinin hazır doktrinler
    olduğunu düşünmemiz, eleştri, felsefe olabileceğini düşünmememiz-.
    Ortaçağ aydınının da Ortaçağ felsefesini bildiğini, aklını
    kullandığını, her şeyi düşünebildiğini belirtiyor.
    Batı'nın ve İslam'ın geçmişinin ve geleceğinin birbiriyle
    ilişkisi ortaya konulmadan anlaşılamayacağını belirtiyor.
    19. yy Rus Edebiyatı'nın geleceği okuyan bir edebiyat olduğun-
    dan,ünlü Rus şair ve yazarlardan bahsediyor.Arap ve Fars edebiyatın-
    dan, Mısırlı romancı Sunullah İbrahim ile yapılan röportajdan
    bahsediyor.Japon tarih yazıcılığı anlatıyor, diğer Asya ülkelerine
    değil de Batı tarih yazıcılığına benzediğini belirtiyor ve
    Japonya'nın doğusu ile batısı arasındaki farkları çeşitli
    etkinliklerden çıkarabileceğimize değiniyor.Bu bölümde daha değişik
    beklentilerim olduğu için hayal kırıklığına uğradım.Ben gezi yazısı
    tadında biraz da Japonların günlük hayatını anlatan ve değer
    yargıları hakkında bilgi veren bir yazı bekliyordum ama yazarın
    üslubu da olmasaydı tarih metni gibiydi.
    Yazar oldukça anlaşılır, sade ve akıcı bir dil kullanmış.
    Üslubunu çok beğendim, etkileyiciydi, güldüğüm sözler bile oldu.
    Konuları genelde ilgi çekiciydi.Farklı konular olduğu için çok
    fazla sıkmadı.Rus şiirlerinin bulunması kitaba ayrı bir güzellik
    katmış.Ben ilk defa okumuştum ve çok güzeldi.Bu kitabı okumasını
    herkese tavsiye ederim.

      Forum Saati Salı Mayıs 07, 2024 10:06 am